KEHIDUPAN

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Monday, February 28, 2011

aKtiVitI hUjuNg minGgU yG aGaK paDaT

asSalaMulaikum pemBuka Bicara.. cewah...
n3 kali nie nk cter pasal aktiviti hujung mggu yg br lepas, kiranya sab2 n ahad br nie la..
mcm besa la ku keja cuti hr sab2 n ahad (keja la sgt)
aku pun xtau apa yg jd kt aku.. nk kata silap mkn.. X, nk kata salah mkn ubat pun.. x...
ntah la mggu nie aku rajin terlebih ( hahahaha) mcm suspend jer kn?

mn xnya... start dr hr jumaat pas balik keja smpi la hr ahad(smlm) byk betoi mkn yg aku bt..
semuanya aku tgk kt laman web ( laman sesawang) mcm2 la... lupa lak nk ambik address web 2... akitviti yg nk kata rajin 2 xla sgt.. tp minta maaf la sgt2 aku xambik pun gmbr ape yg aku bt... antara aktiviti yg aku bt semuanya ofcoz la kaitan pasal mknan..

jumaat:
dgn rajinnya pas balik keja aku singgah kedai biskut kt pasar tmn ria aku beli biskut merie sekati @ 600 gram. Tau dak sbb apa aku beli biskut merie? ( tentu la xtau ka? hahaha)
apa lg yg blh bt dgn biskut merie selain mkn mcm 2 ja.. bt kek batik la( ha tau xpa)
mlm 2 alu bt kek batik... pas abis bt kek batik
opss... sblm aku lupa sbnrnya pg 2 sblm aku p keja aku bgn agak awai la... sbb kt tmpt keja tiap2 hr jumaat setiap sorg bwk sejenis lauk... so hr jumaat 2 aku bwk tom yam.... so pg 2 la aku br bt...
okey berbalik pd cter asal... pas bt kek batik tggu sejuk skit aku pun simpan dlm peti sejuk.. pas 2 mak aku ajak p kenduri arwah lorong sblh.. mula2 mmg mcm maleh tp rajinkn gak lh diri p siap iron bj kurung 2.. punya la semangat nk p... mula2 maleh
( bkn bersemangat tp menghormati majlis...agak2 la nk p kenduri arwah pakai seluar or kain batik dgn t-shirt kn?)
pas balik dr kenduri 2.. tukar bj pas 2 tgk apa jd dgn kek batik yg aku bt td sblm p kenduri..
ummm... mcm lembik ja... tp xpa tggu esok bt leh mkn...
pas 2 aku pun tlg mak aku sbb esoknya (sabtu) mak aku ada 4 tempahan mknan...

tempahan 1 :pg utk hantar kt surau nasi tomato utk 100 bungkus
tempahan 2 : pg gak tp xtau utk apa pulut kuning 2kg + ayam rendang
tempahan 3 : mkn tgh hr 100 org ( sapa tah ank dia nk bertunang)
tempahan 4 : mlm utk kenduri arwah, nasi tomato utk 60 org mkn

so mak aku ada dua org pekerja je... yg lain2 ank2 mak yg tlg termasuk abah aku so dpt la incame lbh ckit.. mlm 2 tlg mak spi kol 12 lbh ja kot.. sbb xlarat..

sab2:
bgn xla awal sgt.. kol 8 dh bgn... bkn tlg apa sgt pun sbb pekerja mak aku dh bt byk benda.. mn xnya... kol 2pg mak aku dh bgn bt keja, mcm tomeh rempah n apa2 yg ptt la.. so aku tlg tgk la dulu... hahaha
pas 2 utk tempahan ke 3 br la aku tolong... tolong bt air sirap ( tolong gak 2... bkn ckit 5 tong gak la) pas 2 tlg gorang ikan dlm 100 ekoq kot n ikan kering.. pas abis semua 2 br mkn.. masa 2 pun dh kol 12 lbh kot.. terlupa pulak kt kek batik yg aku bt smlm.. bukak peti ais tgk tinggai separuh ja... kiranya sedap gak la yg aku bt noh ( puji diri sndri huhuhu)
xpa lh, bt mmg utk mkn pun sbnrnya xde la lembik pun kek batik yg aku bt...
pas magrib aku ajak kakak aku p tesco lak g beli bhn2 utk bt ais krim, kuah black paper n kentang putar..
pas balik dr tesco dgn rajinnya aku pun bt ais krim coklet..
senang ja nk bt... boh susu segar + coffe mate + gula ckit + milo pas 2 bland pas 2 boh dlm bekas pas 2 simpan dlm peti sejuk. pas 2jam keluarkan kacau2 ckit pas 2 simpan balik esok pg dh blh mkn..

Ahad:
bgn pagi2 (xda la pg sgt...) tgk ais krim yg aku bt smlm dh blh mkn ke x, wah nampak mcm sedap.. so ambik rasa ckit.. nyamm... dh confirm la sedap tgk la sapa yg bt.. hahaha.. tp manih ckit.. xpa... xpa janji blh mkn.. tp xmkn pun lg... rasa ja dulu.. agak2 la wey pg2 nk mkn ais krim. Apa2 pun sarapan la dulu.. pas sarapan dok tgk tv sat...
dlm kol 10 blh mula la aku bt sos black paper... xsangka first time bt jd kot.. cuma masin ckit ja.. xpa... lain kali kurangkn ckit stok ayam.. pas abis bt sos black paper bt kentang putar pulak... pas bt semuanya dh siap okey blh mkn... tp kentang ckit la pulak... nie bt utk test ja... mn blh bt byk2 nnt xjd sapa nk mkn?

sbnrnya aku cuba bt ja.. aku nk bt utk b'day mak n abah aku n ulang thn perkahwinang diorg yg ke - 30, 8 mac nie.. so cuba2 ja lh dulu...

pas zohor aku keluaq ngan kakak n adk aku p tempah kad kahwin dh abis tempah kami p the store nk beli t-shirt utk adk aku. pas 2 p g-mart than dlm kol 7 aku balik..
dh smpi kt rmh kakak aku lak lupa nk beli brg... pas magrib kami dua keluaq lg dlm kol 8 mcm 2 ar.. pusing abis 1 pekan sp cari brg utk kakak aku tp phm2 ja la dh mlm byk kedai yg tutup, so balik mcm 2 ja lh..
pas smpi kt rmh kakak aku kata susu ada lbh lg so bt ais krim vanila with oreo nk x? aku kata okey gak... aku igt dia yg nk bt.. balik2 aku gak yg kena bt... hampeh toi kakak aku nie... aku p bt la wlupun xlarat.. pas 2 simpan dlm peti.. xtau la apa dh jd dgn ais krim2 jd ka x. xsmpt nk tgk pg td...

so smpi kt cni ja... aku pun xtau apa yg aku merapu kt cni... tujuan utama nk bagtau sbnrnya mggu lepas aku rajin ckit... hahaha....
lain kali aku merapu lg na... daaaa
wasalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...